Znów inspirując się zasadami Pleasantsim w kwestii finanów, a dokładniej podatków, postanowiłam stworzyć własne ramy procentowe i kwestie ulg, etc. Podobnie jak w wypadku posta ze studiami, wypiszę tutaj wszystko w tym temacie w losowej kolejności.
1. START - pobierania podatków nie zaczynam od 1-wszej tury CHYBA że w mieście jest już burmistrz. W innym wypadku czekam na moment, w którym sim osiągnie takowe stanowisko bądź wybieram sobie moment, kiedy uważam, że na tyle rozkręciłam sobie rozgrywkę by je wprowadzić.
2. CZĘSTOTLIWOŚĆ - w zależności od trwania tury zmienia się również częstotliwość pobierania podatku. Jeśli gram tury 4-dniowe to ściągam podatki co turę, a jeśli gram try 3-dniowe to ściągam podatki na początku każdej kolejnej pory roku (czyli co 5 dni) - tak samo w sytuacji, kiedy gram tury tygodniowe, czyli 7-dniowe.
3. WYSOKOŚĆ - są cztery różne opcje w zależności od tego, jak wygląda sytuacja domowa danych simów (zawsze brane są pod uwagę wartość domostwa oraz zawartość kont bankowych wszystkich domowników):
- 10% dla regularnego podatku
- 7% dla samotnego rodzica z co najmniej 2-ką dzieci
- 6% dla rodziny w której jest co najmniej 1 osoba na emeryturze
- 5% dla wartości domostwa przekraczającej 100k
- 3% dla wartości domostwa przekraczającej 200k
4. ULGI - od wartości podatku odejmowane są różne kwoty za spełnienie poszczególnych warunków:
- 1000 Simoleonów jeśli rodzina mieszka w domu
- 500 Simoleonów za każde dziecko w rodzinie poniżej 18 roku życia
- 500 Simoleonów (jednorazowo) jeśli rodzina adoptuje dziecko
- 300 Simoleonów jeśli w rodzinie jest co najmniej jedna para po ślubie
- 200 Simoleonów (jednorazowo) jeśli rodzina adoptuje zwierzaka ze schroniska
5. DOPŁATY - do wartości podatku dodawane są różne kwoty za spełnienie poszczególnych warunków:
- 400 Simoleonów jeśli rodzina mieszka w bloku (ponieważ nie można wyliczyć podatków z wartości parceli, a simowie i tak płacą co tydzień landlordowi sporo) (100 za dzień)
- 1000 Simoleonów (jednorazowo) za otworzenie biznesu
- 600 Simoleonów jeśli rodzina posiada biznes w innym otoczeniu
- 400 Simoleonów jeśli rodzina posiada biznes na parceli publicznej
- 200 Simoleonów jeśli rodzina posiada biznes na parceli domowej
- 100 Simoleonów jeśli rodzina posiada domek letniskowy
6. DŁUG - jeśli sim nie jest w stanie zapłacić podatku, przechodzi on na następną turę. Jeśli nie jest w stanie zapłacić 2 tury z rzędu, zostaje dodatkowo obciążony karą 500 Simoleonów. Jeśli nie jest w stanie zapłacić 3 tury z rzędu, zostaje wyrzucony z domu, zostaje zmuszony opłacić wszystkie zaległe opłaty i dodatkowy 1000 Simoleonów za zwłokę. Jeśli nie jest w stanie tego zapłacić, idzie do więzienia, gdzie musi wykonywać różne prace społeczne, którymi będzie spłacać swoje zadłużenie (np. produkcja zabawek).
7. "SKARB OTOCZENIA" - który inaczej można nazwać budżetem otoczenia. To właśnie do niego trafiają podatki simów i z niego wybierane są pieniądze na budowanie nowych parcel publicznych, remodelowanie starych czy utrzymanie takich miejsc jak np. sierociniec. Pieniądze te idą albo "do chmury" czyli zwyczajnie zapisuje sobie w notatniku co i jak, bądź przekazuję je do budżetu rodziny burmistrza (którzy są swoją drogą wyłączeni z podatków).
Wydaje mi się, że to wszystko w tym temacie. Jeśli coś jeszcze sobie przypomnę, będę dopisywać - jest to w końcu nie tylko post dla Was, ale też ładnie napisana notatka dla mnie, do której łatwo będzie mi wracać.
Do ziemniaczenia!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz