poniedziałek, 29 marca 2021

MOP - Miasto Od Podstaw (CHALLENGE)

MOP to skrót od Miasto Od Podstaw, które ma być spolszczoną wersją BACC, będące skrótem od Build A City Challenge. Pierwszy raz spotkałam się z tym określeniem na blogu pleasantsim i to na podstawie jej zasad stworzyłam swoją wersję tego wyzwania. Wiele z nich może się powtarzać, ponieważ są uniwersalne, jednak, moim zdaniem, dałam od siebie tyle innych obostrzeń, że można śmiało to nazwać moim spinem tegoż challenga.

Na czym w ogóle polega ten challenge? Najkrótszymi słowami - na zbudowaniu miasta. Nie ogranicza się to jednak tylko do zbudowania potrzebnych parcel i grania tam. Odblokowywanie parcel, co umożliwia tworzenie nowych mieszkańców, odbywa się poprzez zbieranie cotygodniowych podatków od simów. Z tych samych pieniędzy odblokowuje się później studia, tereny wakacyjne i tak dalej...

1. POCZĄTEK:

  • tworzysz puste miasto, czyli niezawierające żadnych parcel ani simów; najlepiej by było, żeby była to wyspa, gdyż łatwiej jest sobie potem wytłumaczyć brak dostępu do pewnych miejsc
  • losujesz liczbę pomiędzy 5 a 8 by zdeterminować, ilu simów stworzysz; każdy z nich będzie osobną rodzinką i będą reprezentować założycieli tego miasta
  • tworzysz wylosowaną liczbę rodzin (do stworzenia unikatowych simów polecam korzystać z The Sims Randomizer)
  • losujesz liczbę pomiędzy 5000 a 20000 by zdeterminować początkowe fundusze dla każdego z założycieli i z dostępnych pieniędzy budujesz każdemu z nich dom
  • gdy już wszyscy będą mieli gdzie mieszkać, budujesz parcelę publiczną; nie może być to sklep ani żadna parcela, na której wydaje się pieniądze - ma to być park, gdzie simowie będą mogli chodzić się spotykać

2. ZASADY:

  • wszystkie rodzinki muszą rozwijać się w tym samym tempie (czyli jest to rozgrywka turowa, gdzie tura trwa 7 dni)
  • w każdy poniedziałek zbierane są podatki
  • każda stworzona i funkcjonalna parcela publiczna, którą budujemy z środków zebranych z podatków, umożliwia stworzenie jednego sima w CAS (z tych samych środków budowane są apartamenty)
  • kiedy sim osiąga wiek dorosły, musi wyprowadzić się z domu rodziców (chyba, że jest jedynym dzieckiem swoich rodziców - wtedy może zostać)
  • simowie płacą dodatkowo za wszystkie usługi, których nie uświadczą na terenie otoczenia (co może się z czasem zmienić, wtedy można nie naliczać tych opłat):
    • 100 simolenów za każde rzeczy kupione na jednym posiedzeniu z trybie budowania
    • 50 simolenów za dostawę jedzenia, zarówno produktów do lodówki jak i pizzy czy chińczyka
    • 200 simoleonów za opiekunkę, pokojówkę, tresera dla zwierząt, lokaja, majstra i innych NPC, za których usługi się płaci; jest to opłata za każdy dzień ich pracy
  • przejazdy taxówką kosztują 10 simoleonów w jedną stronę w najbliższym otoczeniu; im dalej sim jedzie, tym więcej musi zapłacić
  • simowie nie mogą sprzedawać wytwarzanych przez siebie rzeczy, bądź wykopanych, dopóki nie powstaną sklepy, które, w założeniu, mogłyby te rzeczy skupować (np. żeby sprzedawać kwiaty potrzebna jest kwiaciarnia)
  • simowie mogą kopać w ziemi raz dziennie i tylko wtedy, kiedy wcześniej jakaś przybłęda, bądź pies mieszkający w domostwie, wykopie dziurę
  • nie można zabijać simów celowo
  • kiedy sim "wariuje" ma 10% szans na śmierć ze strachu - z każdym kolejnym razem ta szansa rośnie 
3. "KARY" ŚMIERCI:
*Zasada o nie zabijaniu simów celowo nadal jest aktualna, jednak są sytuacje, w których to liczby decydują, czy w danej sytuacji sim przeżyje, czy nie.*
  • jeśli sim zostanie porażony prądem ma szansę 10-100 (lub 1-10) na śmierć, gdzie 1-90 to sim żyje, a 91-100 umiera; jeśli zostanie porażony ponownie tego samego dnia to szanse na jego śmierć zwiększają się o 10 (lub 1) za każdym razem
  • jeśli sim zwariuje, ma szansę 25 do 100 (lub 1-4) na śmierć, gdzie 1-75 to sim żyje, a 76-100 umiera ze strachu; z każdym kolejnym zwariowaniem w swoim życiu, szanse na jego śmierć będą zwiększać się o 25 (lub 1)

4. PODATKI:

  • wartość podatków:
    • 10% bazowego podatku
    • 8% jeśli w domostwie nie ma simów dorosłych/seniorów
    • 7% jeśli sim jest samotnym rodzicem z co najmniej dwójką dzieci (dziecko jest liczone do wieku nastoletniego włącznie)
    • 6% dla rodziny w której jest co najmniej 1 osoba na emeryturze
    • 5% dla wartości domostwa przekraczającej 100k
    • 3% dla wartości domostwa przekraczającej 200k 
* zmiana statusu podatkowego (np. przejście przez emeryta na emeryturę) musi nastąpić najpóźniej w piątek, czyli 3 dni przed końcem tury, w innym wypadku wartość podatków zmienia się dopiero od następnego okresu rozliczeniowego*
  • ulgi podatkowe:
    • - 100 simoleonów za każde dziecko w rodzinie (niemowlę, małe dziecko, dziecko)
    • - 200 simoleonów jeśli jeden sim w małżeństwie nie pracuje by zajmować się dzieckiem/ćmi
    • - 50 simoleonów jeśli rodzic zawozi dzieci samochodem do szkoły
  • dopłaty podatkowe:
    • + 300 simolenów za każdy posiadany biznes
    • + 100 simoleonów za każdy posiadany samochód
    • + 700 simoleonów za każde dziecko w szkole prywatnej
  • jeśli rodzina jest niezdolna do zapłacenia podatków, z następnym tygodniem dochodzą  nowe, a pozostałe z zeszłego rosną o 10%
  • jeśli przez 3 tury z rzędu rodzina nie będą w stanie zapłacić podatków, głowa rodziny trafia do więzienia, a pozostali simowie są zmuszeni się wyprowadzić i zapłacić całą zaległą kwotę

5. ODBLOKOWYWANIE OTOCZEŃ:

  • parcele umieszczane w odblokowanych otoczeniach muszą zostać opłacone z simoleonów podatników
  • odblokowanie uczelni kosztuje 50000 simoleonów
  • odblokowanie terenu wakacyjnego kosztuje 30000 simoleonów
  • odblokowanie dzielnicy handlowej kosztuje 25000 simoleonów   
6. COMMING SOON
  • X


Ponieważ nadal rozgrywam ten challenge i dochodzę do sytuacji, które nie są opisane w zasadach, mogą się pojawiać na tej liście nowe punkty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz